Cristina Hoyos

Cristina Hoyos«H ερμηνεία του νοήματος του φλαμένκο είναι για μένα σα να ξετυλίγω ένα αίνιγμα. Δεν ξέρω πώς ανακάλυψα το φλαμένκο ή ποιες δυνάμεις ένωσαν έτσι τέχνη και ψυχή, αλλά βαθιά μέσα μου πιστεύω ότι στην πραγματικότητα ο χορός βρήκε εμένα. Από πολύ νωρίς, κρυβόμουν σε ένα περίπτερο με έναν καθρέφτη και το ραδιόφωνο για συντροφιά, και τότε πρέπει να συνειδητοποίησα πως ήμουν προορισμένη για να ζήσω μέσα από και για το φλαμένκο».

Cristina Hoyos


Η Σεβιλλιάνα Cristina Hoyos δε χρειάζεται συστάσεις. Μαθήτρια των Adelita Domingo και Enrique El Cojo, είναι χορεύτρια με ερμηνείες- ορόσημο στην τέχνη του φλαμένκο.

Η Hoyos χόρευε σε γιορτές και tablaos στη Σεβίλλη, και είχε ήδη περιοδεύσει στις Η.Π.Α. με το μπαλέτο της Manuela Vargas, όταν την πρωτοείδε ο μελλοντικός σύντροφος και μέντοράς της, Antonio Gades. Από τότε, η Cristina Hoyos ενσωματώθηκε στην ομάδα του ως πρώτη χορεύτρια, και για είκοσι ολόκληρα χρόνια (1968-1988) περιόδευε μαζί του στην Ισπανία και σ’ ολόκληρο τον κόσμο. Η Hoyos άφησε εποχή όχι μόνο με το ταλέντο της επί σκηνής, αλλά και με τις εντυπωσιακές της ερμηνείες στις ταινίες του Carlos Saura  (Ματωμένος Γάμος, Κάρμεν, Torero ) και του Vicente Escrivá (Montoyas y Tarantos). Το άστρο της έλαμψε και στη μικρή οθόνη, στα Montoyas y Tarantos, Juncal και Antàrtida.

Μετά το χωρισμό της με τον Gades, η Cristina Hoyos δημιούργησε τη δική της ομάδα, η οποία έδωσε ακόμα μεγαλύτερη ώθηση στην ήδη καταξιωμένη της πορεία, τόσο σε εθνικό όσο και διεθνές επίπεδο. Ο χορός της Cristina Hoyos ήταν πάντα ξεχωριστός, χάρη στην υπέροχη τεχνική της, που απέκτησε χορεύοντας με τους καλύτερους του είδους. Ανάμεσα στους παρτενέρ της συγκαταλέγονται τα πιο επιφανή ονόματα του φλαμένκο, όπως οι Farruco, Pastora Imperio, Manuela Vargas και φυσικά ο ίδιος ο Gades.

Όμως, η Hoyos αναδείχθηκε σε ζωντανό μύθο του φλαμένκο όχι μόνο λόγω των χορευτικών της ικανοτήτων, αλλά και χάρη στο αδιαμφισβήτητο  ταλέντο της ως χορογράφος. Οι παραστάσεις της πάντοτε εντυπωσιάζουν με την τέλεια ισορροπία μεταξύ παράδοσης και μοντερνισμού. Αφομοιώνοντας τις νέες τάσεις, προσπερνά την ευκολία των κακόγουστων εντυπωσιασμών. Σημεία- σταθμοί στην καριέρα της ως χορογράφου υπήρξαν η «Κάρμεν», που έκανε την πρεμιέρα της στο Covent Garden του Λονδίνου, και «Οι Γάμοι του Φίγκαρο», στο  Θέατρο  Maestranza  της Σεβίλλης. Επιτομή της αναγνώρισής της ως εθνικού συμβόλου της Ισπανίας υπήρξαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες της Βαρκελώνης το 1992, όταν και της ανατέθηκαν οι χορογραφίες των Τελετών Έναρξης και Λήξης.

Πολυβραβευμένη και με διεθνή αναγνώριση, η Hoyos έχει δώσει παραστάσεις σε όλα τα μεγάλα ευρωπαϊκά θέατρα, μεταξύ των οποίων το Covent Garden του Λονδίνου, το Champs Elysées, το Châtelet και η Όπερα του Παρισιού, και η Όπερα της Νίκαιας. Η Cristina Hoyos αποτελεί επίσης την κινητήρια δύναμη μιας εκπληκτικής πρωτοβουλίας: της ίδρυσης του Museo del Baile Flamenco (Μουσείο Χορού Φλαμένκο) στη Σεβίλλη. Ένα μεγαλεπήβολο έργο που, εκτός από μουσειακά εκθέματα, περιλαμβάνει σχολή χορού και σκηνή για χορευτικές επιδείξεις και παρουσίαση νέων ταλέντων.

Εδώ και δέκα χρόνια, η Hoyos ακολουθεί τη δική της ανεξάρτητη και εξαιρετικά επιτυχημένη πορεία, δίνοντας παραστάσεις σ' όλο τον κόσμο με το εικοσαμελές συγκρότημά της «Ballet Cristina Hoyos», ενώ από το 2004 συνεργάζεται με το “Ballet Flamenco de Andalucia”.

<

 
template joomla

Puce     Puce

Developed by A-Z Technologies